Egy tökéletlen jógi feljegyzései

VIVÉKA

VIVÉKA

"EZ A MAGA DEREKA?"

"Csoda, hogy tud járni!"

2017. április 21. - VIVEKA

Ez a mondat egy reumatológus doktornő szájából hangzott el, 2013-ban, miután megnézte a gerincemről készült röntgen felvételt. Korábban is fájt a derekam, főleg reggel, ébredés után, vagy ha sokáig álltam egy helyben. A terhesség alatt azonban ez teljesen elmúlt. Ebből a szempontból is az egyik legszuperebb időszaka volt az életemnek az a 9 hónap.

pocak.jpg

Szülés előtt egy héttel 

A kisfiam születése után pár hónappal azonban visszatért, állandósult és felerősödött a derékfájás. Fájdalmas volt minden mozdulat, alig bírtam felemelni a 7-8 kilós kisbabámat, se ülni, se feküdni nem tudtam sokáig egy helyben. Így kötöttem ki a "reumán". Kiderült, hogy az egyik ágyéki csigolyám másfél centivel el van csúszva befelé, kb. úgy, mint ezen a grafikán. 

spondiolisthezis.jpg

 

Nem tudni mitől, az is lehet, hogy valamikor gyerekkoromban fenékre estem, vagy eleve így születtem. Emellett már a gerincsérv kialakulásának küszöbén jártam. A doktornő azt mondta:

"Hát, az ilyen elcsúszásokat már műteni szokták, de azért próbálkozzunk meg a fizikoterápiával, meg a fájdalomcsillapítással." 

A fájdalomcsillapító jól jött. Jó erős, csak receptre kapható. Másnap már nem is fájt annyira. Csakhogy egy hét alatt úgy kicsinálta a gyomromat, hogy enni alig bírtam. A fizikoterápiára meg bejelentkezni se lehetett az SZTK-ban, olyan forgalom volt.

Jóga Zalán babával 

Az egészben az volt az elkeserítő, hogy már a terhesség előtt is jógáztam, meg közben, meg utána is. Ekkor végeztem a jógaoktató képzést is, és ott aztán világossá vált számomra, hogy az én gerincemnek nem biztos, hogy jót tesz az, ami egy egészségesnek.

Konzultációt kértem Dr. Hovanecz Anikó jógaterapeutától (www.fenyjogaterapia.hu), aki a képzésen az anatómiát tanította nekünk. Lépésről lépésre végig vettük a Sivananda gyakorlatsort, hogy abból nekem, ezzel a gerinccel mit és hogyan szabad vagy nem szabad csinálnom. 

20170301_133804.jpg

Ez volt a jegyzetem a módosított gyakorlatsorról

Óvatosan az előrehajlásokkal, az egyenes háttal döntésekkel, a csavarásokkal! Gyertya ne! Semmi intenzív hátrahajlítás, és a Napüdvözletet is csak módosítva!

Elkeserítő volt ezt hallani leendő jógaoktatóként, de nem volt más választásom, eszerint folytattam a gyakorlást, és az állapotom hétről hétre javult! (Innen is üdvözlöm a reumatológus doktornőt, akit azóta sem láttam). Ezen a videón megmutatom, hogyan végeztem a Napüdvözletet könnyített verzióban. Ha hasonló problémád van, vagy fáj a derekad, próbáld ki ezt a variációt! 

 

De nehogy azt hidd, hogy a jóga valami gyorsan ható, szájon át bevehető csodaszer! Ez egy nagyon hosszú folyamat. Nagy türelem és megértés kell hozzá. A testednek magadnak kell meggyógyítania magát. Félreértés ne essék, a csigolyám ugyanúgy el van csúszva, de rendszeresen erősítem a farizmaimat, a hasizmaimat, a hátizmokat, tudatosan használom az izmaimat az egyes gyakorlatoknál, és ha fájni kezd a derekam, tudom, hogy mely gyakorlatokat kell elvégeznem, hogy jobban legyek.

A jóga nem verseny! Nem másokhoz kell hasonlítani magad! Hiába végzi "Jógi Gizi" tökéletesen a fejenállást melletted a jógaórán, nem az a lényeg! Az a fontos, hogy TE JÓL ÉREZD MAGAD, és hogy a saját tempódban, tudatosan fejleszd magad.

Egy-egy milliméter hónapok alatt már centiket jelent!

Csak légy türelmes! Végezz először inkább könnyített verziójú ászanákat, és ha azok már magabiztosan, stabilan mennek, akkor lépj tovább! Itt a blogomban rendszeresen mutatok majd példákat arra, melyik ászanának mi lehet a könnyített verziója.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://viveka.blog.hu/api/trackback/id/tr3312155085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása