Egy tökéletlen jógi feljegyzései

VIVÉKA

VIVÉKA

KI A JÓGI?

15 pont, amitől jóginak érzem magam

2018. február 13. - VIVEKA

Korábban azt gondoltam, a jógi nevet azok a nagy tudású megvilágosult mesterek, guruk viselhetik, akiktől a jógát tanulja az emberiség generációról generációra. Sárga vagy fehér ruhában, lótusz ülésben meditálva töltik napjaikat, aszkéta életmódban, angyali fénnyel és tanítványok garmadával körülvéve. Aztán valaki egyszer azt mondta nekem, mikor elmeséltem neki, hogy jógaoktatónak tanulok, hogy „De hiszen akkor te jógi vagy!"

keretes_foto.png

Akkor kezdtem először ezen rágódni. „Ja, tényleg, tulajdonképpen én is jógi vagyok.” Igyekszem – bár sokszor nagyon nehéz, és nagyon távolinak érzem magamtól – a Jamák és Nijamák (a jógikus életmód erkölcsi szabályai) szerint élni, és a jóga további 6 lépcsőjén (Ászana, Pránajáma, Prátyjahára, Dhárana, Djána, Szamádhi) is szépen lépegetni, de hát hol vagyok én a nagy jógiktól!

Na, éppen ezt kéne elfelejteni, folyton másokhoz hasonlítani magunkat! Ahelyett, hogy elindulnánk befelé és magunkra figyelnénk. Nem könnyű... „De hát az a gumihajlékonyságú jógaoktató lány, meg az a másik…., az a helyes jógaoktató fiú ott a fészen olyan népszerű, özönlenek a lájkok meg a jógázók hozzá…” Na hát igen, ez az ego játéka. De talán éppen attól is vagyok jógi, hogy - még ha meg is kísért az egóm és próbál eltántorítani arról az útról, ami ugyebár éppen az ő lerombolásán dolgozik, - újra és újra tudatosan szemlélem és fejlesztem magam.

Szóval szerintem jógi az, aki igyekszik a jógikus elvek mentén élni az életét,

gyakorolja a jógát, nem feltétlenül csak a matracán, hanem azon kívül is.

Ha esetleg még bizonytalan vagy, és nem tudod eldönteni, jógi vagy-e, talán segít ez a néhány pont, amelyben összegyűjtöttem, én mitől érzem magam jóginak. Minden tökéletlenségemmel együtt. Ha bármelyikkel is azonosulni tudsz, vagy újabbakat tudsz megfogalmazni, akkor van egy jó hírem: igenis jógi vagy! 

  1. Gyakorlom a jógát. Nemcsak a matracon, de azon kívül is.
  2. Oktatom a jógát, mert örömmel tölt el másoknak átadni ezt a tudást. Ez egyfajta szolgálat nálam.
  3. A hobbim, a jóga lassan a hivatásommá vált.
  4. Felelősséget érzek az emberekért, akiket a jógára tanítok.
  5. A legnagyobb kincs, amit a jógától kaptam, a tudatosság. Kialakult a test tudatom. Kialakult a gondolataim tudatos irányításának képessége bennem, és ezzel együtt az érzelmeim feletti kontroll gyakorlása.
  6. Igyekszem egyre inkább jelen lenni. Kevesebbet merengek a múlton vagy ábrándozom a jövőn, és inkább időről időre emlékeztetem magam, hogy élvezzem a jelen pillanatait és legyek hálás érte.
  7. Figyelek a légzésemre, figyelek a testtartásomra és a mozdulataimra a hétköznapokban is.
  8. Ismerem, szeretem és elfogadom magam. Na jó, nem mindig. De ezt is elfogadom. Például azt, hogy nem vagyok tökéletes testű, „instagram jógi”. De tudom, hogy nem is ez a legfontosabb, és tudom, hogyan jöjjek ki a fel-feltörő önsajnálatból vagy az önostorozásból.
  9. Keresem a flow élményeket, azokat, amelyekben igazán örömömet lelem, amelyben képes vagyok megélni a pillanatot, élvezni és átadni magam annak a cselekvésnek, ami közben semmi más nem létezik. Ez tulajdonképpen nem más, mint felfedezni magamban újra a gyermeket, a feltételek és elvárások nélküli cselekvés, játék örömét.
  10. Tudatában vagyok az egómnak. És igyekszem emlékeztetni magam arra, hogy nem vagyok azonos vele.
  11. Vegetáriánus vagyok. De bevallom, anyukám húslevesének nem tudok ellenállni. (Csak a levét eszem, sok zöldséggel, tényleg! :-) )
  12. Próbálom meglátni a fényt mindenkiben. Elfogadni mindenkit úgy ahogy van. Még ha ez olykor pokolian nehéz is.
  13. Tudom, hogy a jógához elsősorban nem a testemnek, hanem a lelkemnek kell rugalmasnak lennie.
  1. Folyamatosan tanulok és fejlődök.
  2. Őszinte vagyok. Ezek a fent felsorolt dolgok például nem mindig igazak ám rám.

Ha úgy érzed, te is jógi vagy, kürtöld világgá! :-) I AM A YOGI!

keretes_foto.png

Az I'M A YOGI keretet megtalálod a facebook fotó effektusok kínálatában. 

A bejegyzés trackback címe:

https://viveka.blog.hu/api/trackback/id/tr6213666302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása