Egy tökéletlen jógi feljegyzései

VIVÉKA

VIVÉKA

SUMMER MOVED ON...

Jóga földön, vízen, levegőben

2017. szeptember 05. - VIVEKA

Izgalmas nyaram volt. Jógaizgalmakkal teli. Jógáztam repülőn, óceán parton Amerikában, otthon a kertben, hajnalban a Hősök terén, szállodai teraszon,  SUP deszkán a Balatonon, gyerektáborban és óvodában. Ez a fantasztikus a jógában! Egy matracnyi hely kell hozzá (akár egy szék is elég), meg az akaraterőd, az elhatározásod. Semmi más.

Azt mondják, az a fontos, hogy találd meg azt a mozgásformát, amit nem kényszernek élsz meg, hanem azért csinálod, mert élvezed. Ami hiányzik, ha egy pár napig nem csinálhatod. Én tényleg nagyon hálás vagyok, hogy én ezt a jógában találtam meg. És tényleg bárhol, bármikor...  Bebizonyítom neked!

Májusban, mikor repülőre szálltam, azonnal  megtaláltam a videó kínálatban a Flight Yogát. Tehát utazás közben, az ülésedben ülve is lehet jógázni. Ráadásul egy tengerentúli, hosszú út a legalkalmasabb a meditációra. Amerikában, az óceán partján, ahol a kisfiam is csatlakozott hozzám, életre szóló élmény volt a jóga. Reggelente pedig, mielőtt Zalán ébredt, a nappaliba beszűrődő felkelő nap fényében jógáztam.

Rájöttem, hogy a hajnali időpont számomra igazán értékes a jóga szempontjából, mert így nem mástól, másoktól, a családomtól veszem el az időt. Csakhogy - nem tagadom - nekem is iszonyú nehéz felkelni! Ezért kellett valami erős motivációt találnom. Például ha jógázók tömege vár a Hősök terén, hogy együtt üdvözöljük a Napot, nem engedhetem meg magamnak, hogy ne keljek fel. A hirtelen jött ötletből sorozat lett, és talán egy kialakulóban lévő jógahagyomány alapjait tettem le. Jövőre folyt. köv.!

Ha pedig ez ilyen erős motiváció a számomra, - gondoltam -, akkor megszervezem a kistestvérét is. Így született meg a heti Katonadombi hajnali jógaóra ötlete. Azóta minden héten szerda hajnalban jógázunk Dunakeszin. Szinte minden alkalommal van néhány kezdő is köztük, ami igazán nagy öröm.

hajnali_jogik.jpg

Másokért keltem minden hajnalban egy táborban is. Huszonöt éve minden nyáron részt veszek a mostanra legendássá vált Zamárdi Gyermek- és Diákszínjátszó Táborban (ma már Fodor Mihály Színjátszó Tábor, és bár az utóbbi két évben már Fonyódon voltunk, nekünk még mindig Zamárdi és az is marad.). Az életem szerves része ez a tábor, és azok az emberek, akik ott rendezőtanárként olyan értéket adnak át - most már generációkon átívelve -, ami nemcsak az én, de sokunk személyiségfejlődésére komoly hatással volt és van.  A Zamárdi Tábor  egy külön fejezetet, sőt regényt érdemelne, akit érdekel, olvashat róla itt meg itt, vagy megnézheti az előadásokat itt. De ami a jógás részét illeti, ott is minden reggel 7 órakor jógaórát tartottam. És minden reggel jöttek! A felnőttektől a 13-15 éves gyerekekig. Volt, aki azt mondta, azóta jógázik, hogy én két éve egyszer tartottam nekik itt a táborban egy jógaórát. Boldogság! Nem is gondoltam, hogy ilyen jó érzés hatással lenni az emberekre.

zamardi.jpg

De a Balatonon nemcsak a szárazföldön, hanem a vízen is jógáztam, SUP deszkán egyensúlyozva. Liszi Renáta fotós, jógaoktató barátom invitálására régi vágyam volt kipróbálni. Az egyik naplemente órára neveztem be a giga menő, übercool, és elegáns füredi Hajógyári kikötőben, ahol Reni egész nyáron SUP jóga órákat tartott. Mit mondjak, kár lett volna kihagyni! Felállni egy habkönnyű deszkán a Balaton közepén, meglehetősen fokozott adrenalin növekedéssel jár, magyarul úgy remegtek a lábaim, mintha áramot vezettek volna beléjük, a lemenő nap fényében pedig ömlött rólam a víz, pedig - esküszöm, tényleg! - nem is estem bele a Balatonba. De az érzés, amikor végül nemcsak hogy felállsz a deszkán, de térdelő hattyút, harcos pózt, sőt, gyertyát csinálsz, leírhatatlan! Nagyon kellenek az ilyen embert és bátorságot próbára tevő kihívások. Biztosan megvan ennek a fiziológiás magyarázata is (adrenalin, dopamin, meg ilyenek), de a lényeg, hogy utána azt érzed, hogy feltöltődött, elégedett, energikus, vidám, önbizalommal teli vagy. És ez jó! Nagyon jó! A naplementében készült gégenes képekkel pedig jól lehet villogni a facebookon. Köszi a képet, Reni!

img_20170816_192047.jpg


Nemcsak a helyeket, a korosztályokat is végig jártam az idén nyáron. Megszereztem a kismama és babás jóga oktató, valamint hamarosan a gyerekjóga oktató képesítéseket is. Szeptembertől ovis és sulis jógát is tartok majd, a kezdő jógázóim között pedig van, aki elmúlt 60 éves. A nyár hozadéka ez a blog is, meg a facebook oldalam, ezen kívül leforgattam 50 jógás és fitnesz videót, és még rengeteg, rengeteg tervem van a jógával kapcsolatban. Szóval hála hála és hála mindezért! A csodás nyári élményekért, a jógáért, a lehetőségekért, a kihívásokért, a folyamatos fejlődésért. 

OM OM OM

A bejegyzés trackback címe:

https://viveka.blog.hu/api/trackback/id/tr1312804948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása